Bij MEER Collective draait alles om échte verhalen van ondernemers die gepassioneerd zijn over wat ze doen. Wij werken met mensen die niet bang zijn om hun authentieke zelf te laten zien, mensen die iets willen betekenen met hun bedrijf. We weten dat de verhalen van onze klanten zijn dan alleen woorden: het is een […]
Category Archives: Branding
Het vinden van de juiste tone-of-voice voor je merk is zoiets als een Tinder-profiel perfectioneren: het moet precies aansluiten bij wie je bent en de juiste mensen aanspreken. Maar als je online gaat zoeken naar tone-of-voice voorbeelden, loop je vaak tegen een muur. Want als je het internet afspeurt naar inspiratie, blijkt dat bedrijven hun […]
De aandachtsspanne van mensen op sociale media is over het algemeen vrij kort. Mensen scrollen vaak snel door hun feeds en worden overspoeld met informatie en visuele stimuli. Ze hebben daarom op sociale media vaak de neiging om vluchtig door berichten te bladeren en alleen de meest interessante of visueel aantrekkelijke inhoud te bekijken. Er […]
Brand archetypes zijn ‘persoonlijkheden’ die merken inzetten om een bepaald publiek aan te spreken. Je voelt je namelijk eerder verbonden met een merk waar je je mee identificeert of dat iets in je losmaakt. In dit blog zoomen we in op brand archetype: de heerser. De heerser wordt gezien als een autoritaire en succesvolle ‘leider’ […]
Storytelling marketing is kort door de bocht het vertellen van verhalen waarin klanten, producten of diensten de hoofdrol spelen. In plaats van alleen maar saaie feiten op te sommen, leg je de focus op hoe het product of de dienst een probleem oplost of een verlangen vervult van de consument. Door zo’n verhaal wordt er […]