Bij het woord ‘branding’ denk je al gauw aan kleurenschema’s, logo’s en grafische ontwerpen. Een ander, zeer belangrijk onderdeel is daarnaast ook het verhaal dat je vertelt. De zogenaamde ‘brand story’. Sterker nog, wat mij betreft is de brand story echt de basis van je branding-strategie. Wanneer je een goed merkverhaal hebt, kun je immers […]
Category Archives: Branding
Je kent het wel, je loopt iemands huis in en je denkt gelijk: ‘Wat een vrolijk huis!’ Je kijkt om je heen en ziet te gekke kunst in felle kleuren en denkt: ‘Wat is dit een tof creatief mens!’ Of je komt ergens waar je je direct rustig voelt of juist een beetje opgejaagd. Deze […]
Ik kan persoonlijk erg genieten van slogans. Vooral als ze niet zijn verzonnen door hippe marketingbureaus maar door de mensen zelf. Je weet wel, de hardwerkende kroegbaas of eigenaar van een knutselwinkel die op een kringgesprek in een verjaardag in de groep gooit dat er nog een leuke slogan bedacht moet worden voor de zaak […]
In dit blog vertel ik je waar je allemaal op moet letten bij het bepalen van je doelgroep. Dit is namelijk heel belangrijk bij het maken van een marketing- en communicatiestrategie voor je bedrijf. Het is fantastisch als je een bedrijf hebt met een product of dienst waar jij helemaal voor staat. Iets wat je […]