De ‘tone-of-voice‘, oftewel de manier waarop een bedrijf een doelgroep aanspreekt, is een essentieel onderdeel van een goede marketing- en communicatiestrategie. Waarom? De woorden die je gebruikt op je website, in je nieuwsbrieven en op je sociale kanalen bepalen letterlijk hoe mensen jouw bedrijf zien. Je wilt hen aanspreken op een manier die bij jouw […]
Category Archives: Strategie
De tijd dat mensen hun naam en e-mailadressen invullen bij ‘schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief’-popups is voorbij. Je moet tegenwoordig andere middelen inzetten om aan e-mailadressen te komen. En dat kan bijvoorbeeld met een lead magnet. Maar waarom zou je e-mailadressen willen verzamelen? Omdat -en ik citeer mijn geliefde zus Myriam- instagram en […]
Ik ben dol op contentmarketing! En daar heb ik goede redenenen voor. Bedrijven zien het maken en verspreiden van content als een tijdrovende klus die weinig oplevert. Maar dat is een misvatting. In dit blog zal ik uitleggen waarom een goede contentstrategie belangrijk is en welke concrete voordelen het biedt en welke onderdelen je moet […]
De klantreis. We hopen dat je niet al direct begint te gapen bij dit woord. Want het is wel degelijk van belang als je als ondernemer een product of dienst verkoopt. De klantreis, of buyer journey is de ‘reis’ die een klant doormaakt vanaf het ontdekken van een wens/probleem tot het daadwerkelijke aankopen van een […]
Bij het woord ‘branding’ denk je al gauw aan kleurenschema’s, logo’s en grafische ontwerpen. Een ander, zeer belangrijk onderdeel is daarnaast ook het verhaal dat je vertelt. De zogenaamde ‘brand story’. Sterker nog, wat mij betreft is de brand story echt de basis van je branding-strategie. Wanneer je een goed merkverhaal hebt, kun je immers […]