Category Archives: Strategie

archetype entertainer

Archetype entertainer uitgelicht

Brand archetypes zijn ‘persoonlijkheden’ die merken inzetten om een bepaald publiek aan te spreken. Je voelt je namelijk eerder verbonden met een merk waar je je mee identificeert of dat iets in je losmaakt. In dit blog zoomen we in op brand archetype: de entertainer. Archetype entertainer, ook wel ‘de clown’ of ‘de nar’ genoemd […]

Merk archetypes

De 12 merk archetypes op een rij 

Mensen kopen tegenwoordig niet alleen meer producten omdat ze het nodig hebben. Ze kopen ook het merk, omdat ze er een goed gevoel bij hebben. Omdat ze zichzelf erin herkennen of zich ermee willen identificeren. Het is daarom niet alleen belangrijk dat je een goed product hebt, maar ook dat je een sterke merkpersoonlijkheid hebt. […]

Nieuwsbrief schrijven

Nieuwsbrief schrijven: 7 handige tips

De nieuwsbrief schrijven en ontwerpen is vaak niet de meest favoriete klus van ondernemers, maar als je een eigen bedrijf hebt, is het zeker de moeite van het overwegen waard. De meeste succesvolle bedrijven maken namelijk gebruik van nieuwsbrieven. Jij zal er (of je nu wil of niet) ook wel een paar per dag binnenkrijgen […]