Category Archives: Branding

Brand archetype verleider

Archetype verleider uitgelicht

Brand archetypes zijn ‘persoonlijkheden’ die merken inzetten om een bepaald publiek aan te spreken. Je voelt je namelijk eerder verbonden met een merk waar je je mee identificeert of dat iets in je losmaakt. In dit blog zoomen we in op brand archetype: de verleider. Archetype verleider, ook wel ‘de liefhebber’, ‘de geliefde’ of ‘de […]

archetype entertainer

Archetype entertainer uitgelicht

Brand archetypes zijn ‘persoonlijkheden’ die merken inzetten om een bepaald publiek aan te spreken. Je voelt je namelijk eerder verbonden met een merk waar je je mee identificeert of dat iets in je losmaakt. In dit blog zoomen we in op brand archetype: de entertainer. Archetype entertainer, ook wel ‘de clown’ of ‘de nar’ genoemd […]

Merk archetypes

De 12 merk archetypes op een rij 

Mensen kopen tegenwoordig niet alleen meer producten omdat ze het nodig hebben. Ze kopen ook het merk, omdat ze er een goed gevoel bij hebben. Omdat ze zichzelf erin herkennen of zich ermee willen identificeren. Het is daarom niet alleen belangrijk dat je een goed product hebt, maar ook dat je een sterke merkpersoonlijkheid hebt. […]

Tone of voice

TONE OF VOICE BEPALEN IN 5 SIMPELE STAPPEN

De ‘tone-of-voice‘, oftewel de manier waarop een bedrijf een doelgroep aanspreekt, is een essentieel onderdeel van een goede marketing- en communicatiestrategie. Waarom? De woorden die je gebruikt op je website, in je nieuwsbrieven en op je sociale kanalen bepalen letterlijk hoe mensen jouw bedrijf zien. Je wilt hen aanspreken op een manier die bij jouw […]