Wat is Play at Slaep? Play at Slaep wilde hun nieuwe website knallend lanceren. Marsha, de drijvende kracht achter dit duurzame interieurmerk voor kinderkamers, droomde van een website die niet alleen producten verkocht, maar ook het verhaal vertelde achter de ‘Play’-momenten en de ‘Slaep’-tijden. Het bouwen en ontwerpen van de website deed ze samen met […]
Wat is Play at Slaep?
Play at Slaep wilde hun nieuwe website knallend lanceren.
Marsha, de drijvende kracht achter dit duurzame interieurmerk voor kinderkamers, droomde van een website die niet alleen producten verkocht, maar ook het verhaal vertelde achter de ‘Play’-momenten en de ‘Slaep’-tijden. Het bouwen en ontwerpen van de website deed ze samen met een websitebouwer en het resultaat is fantastisch.
Nu ze deze stap had gezet, vond ze ook dat het tijd was om een aantal onderdelen van de marketing aan te pakken. Daarom klopte ze bij ons aan voor het inzetten van Google Ads, social media-creatie en -beheer, UX en een SEO-optimalisatie voor haar nieuwe website.
Wat waren de doelen van Play at Slaep?
De doelen waren helder: Marsha verkocht al veel via andere retailers, maar merkte dat haar eigen website vaak nog onderaan stond, waardoor ze minder bezoekers had dan ze zou willen. Ook maakte ze nog geen gebruik van Google ads en ze wilde dat inzetten om ook via die weg meer mensen naar haar website te krijgen met natuurlijk als ultiem doel dat ze haar producten kochten.
Daarnaast was ze het zat om elke keer weer nieuwe content te moeten bedenken voor haar sociale kanalen. Bovendien wilde ze meer volgers genereren met een nieuw soort content, dus ook daarvoor schakelde ze ons in.
Concrete onderdelen:
Gebruiksvriendelijkheid verbeteren:
We hebben categorieën voor de website bepaald, waardoor producten sneller te vinden zijn en de site logischer oogt.
SEO-teksten:
Om beter gevonden te worden, hebben we sterke teksten geschreven die gericht waren op het vergroten van het zoekverkeer.
Google Ads:
We zijn begonnen met advertenties op Google om de verkoop te stimuleren. Hoewel we nog bezig zijn met evaluatie, zien we al wel groei.
Social Media Boost:
Door meer Reels op Instagram te delen, zagen we binnen twee maanden een mooie stijging van volgers en betrokkenheid bij onze posts. We begonnen met 7796 volgers en binnen twee maanden was dit al gegroeid naar 8049. Er is ook meer engagement met de posts en de posts hebben een groter bereik.
Maandelijkse Brainstormsessies:
Samen met Marsha, de eigenaresse, overleggen we maandelijks over de content. Samen hebben we contentpilaren bepaald en denken we na over leuke, verfrissende posts die aanslaan bij haar doelgroep.
Resultaat: meer zoekverkeer en dus meer klanten
Hoewel we nog wachten op de resultaten van SEO, zien we positieve trends in onze lopende advertentiecampagnes. De website-ervaring is verbeterd en dat heeft geleid tot meer volgers en interactie op Instagram. Met tools als Search Console en Analytics houden we onze groei goed in de gaten.
Onze werkzaamheden voor Play at Slaep op een rijtje:
- Verbetering van de gebruikerservaring
- Implementatie van SEO-teksten
- Opzetten van Google Ads
- Content creatie Facebook en Instagram
- Strategische maandelijkse overleggen
- Analyseren van resultaten