Wat is Voelstream?

Voelstream is het bedrijf van Karin Dols. Karin is lichaamsgericht psychotherapeut en is gespecialiseerd in lichaamstaal en non-verbale expressie. Zij ontwikkelde de Voelstream-methode en helpt mensen door via lichaamswerk aan de slag te gaan met specifieke thema’s. Ze biedt bijvoorbeeld een persoonlijk ontwikkeltraject waarmee mensen het beste uit zichzelf/hun carrière leren halen, maar ze is er ook voor mensen die kampen met burnout-klachten of mensen die moeite hebben de juiste energiebalans voor zichzelf te vinden. Thema’s die vaak terugkomen zijn ‘grenzen aangeven’, ‘moeite met keuzes maken’, ‘voor jezelf staan’ en ‘in contact komen met je emoties’.

Karin had genoeg klanten, maar haar website was verouderd en het was niet helemaal duidelijk wat ze precies deed en waar ze mensen mee kon helpen. Verder had ze ook niet het idee dat ze goed vindbaar was voor mensen die worstelden met bepaalde vraagstukken.Tijd dus om haar website een opfrisser te geven op zo’n beetje elk vlak.

 

Waardepropositie & tone of voice: de basis voor alle communicatie

We begonnen met een waardepropositie-interview om eerst samen eens goed te kijken naar wat Karin uniek maakt. En vooral ook om te kijken met welke vraagstukken haar doelgroep precies zat en wat Karin uniek maakt in haar benadering. Zo zorgden we ervoor dat de content relevant was voor haar doelgroep én dat we duidelijk hun pijnpunten en de daarbij behorende oplossingen konden bieden. Aansluitend deden we een tone-of-voice bepaling om te kijken op welke manier we hun haar doelgroep het beste konden bereiken. Zowel de waardepropositie als de tone-of-voice bepaling hebben we voor ze uitgewerkt in een mooie handleiding die de leidraad is voor alle communicatie van Voelstream.

 

De juiste boodschap op de juiste plaats

Nu we met de waardepropositie en tone-of-voice bepaling de communicatiebasis goed hadden staan, gingen we aan de slag met het formuleren van de boodschap ofwel: we keken heel specifiek, welke informatie we wilden overbrengen, waar die informatie moest staan en hoe we dit het beste konden brengen. Dat betekende ook dat we met de UX en UI aan de slag moesten en ervoor moesten zorgen dat de website wat cleaner en overzichtelijker werd. Hoe konden we haar website zo logisch en fijn mogelijk indelen voor haar doelgroep en welke boodschap moest waar staan? Hiervoor maakten we een wireframe zodat we op een overzichtelijke manier aan de slag konden gaan en zodat Karin van tevoren inzicht had in de ‘nieuwe volgorde’.

 

SEO: de juiste mensen aantrekken op basis van zoekwoorden

Karin wilde graag dat haar website vindbaar was voor de juiste mensen. Daarom deden we voor haar een SEO-onderzoek om te kijken welke keywords we konden inzetten. We kozen ervoor om zowel keywords in gaan te zetten op bestaande pagina’s, maar ook op nieuwe landingspagina’s die we speciaal schreven om gevonden te worden op bepaalde onderwerpen.

 

Op basis van de waardepropositie, de tone-of-voice bepaling en het wireframe voor de UX/UI maakten we eerst een gedegen stappenplan: de zogenaamde roadmap.

 

Nieuwe teksten die wél Karins ‘voice’ behielden

Na al het voorwerk was het tijd om aan de slag te gaan en daadwerkelijk veranderingen door te voeren. Zo ging Eva aan de slag met de webteksten. Die moesten namelijk niet alleen SEO-geoptimaliseerd worden, maar ook herschreven worden op een frissere en minder academische manier. De kunst was hierbij om niet Karins ‘voice’ te verliezen, maar de teksten wel wat informeler en rechttoe-rechtaan te schrijven.

 

Een nieuwe look & feel

Ook de indeling en look en feel pasten we in deze fase aan. Myriam veranderde een aantal kleuren en foto’s, pasten de indeling aan en voegde meer ‘lucht en ruimte’ toe aan de website. In samenwerking met Karins vaste illustrator kozen we voor een aantal nieuwe iconen en illustraties om de website nog meer een eigen karakter te geven.

 

SEO-optimalisatie van A tot Z

Naast de tekst moest de hele website beter vindbaar worden. Dit deden we door de juiste zoektermen toe te voegen aan de tekst  maar ook door een aantal technische verbeteringen door te voeren zoals het versnellen van de website, het toevoegen van meta-descriptions, ALT-teksten en het toevoegen van de juiste headings. Ook zorgden we ervoor dat we de metrics konden monitoren door Google Search Console te installeren. Met Google Search Console kunnen we de website van Voelstream in de zoekresultaten van Google begrijpen en -heel belangrijk- blijven verbeteren.

 

Het resultaat: een volledig hernieuwde website en een blije klant

Karin was ontzettend blij met het resultaat. Niet alleen zag haar website er veel frisser en duidelijker uit, ook sloot de content beter aan op wat zij precies doet en voor wie ze er is. We zijn inmiddels een langdurige samenwerking met Karin aangegaan en zij schakelt ons altijd in als ze hulp nodig heeft bij marketinggerelateerde zaken.

 

Onze werkzaamheden voor Voelstream op een rijtje

  • Waardepropositie
  • Tone-of-voice bepaling
  • UX/UI in wireframe
  • Roadmap
  • Aanpassingen webdesign
  • SEO-onderzoek
  • SEO-optimalisatie
  • Webcopy

 

contentstrategie

Ook hulp nodig? We got your back!