Wat is Sportstudio 79? Sportstudio 79 is een dynamische Amsterdamse sportstudio met een visie op groei. Eigenaren Pim en Carolien stonden voor de uitdaging om niet alleen meer leden aan te trekken, maar ook een duidelijkere en gestructureerde online aanwezigheid te creëren. Het doel was helder: meer leden, meer trainers, een toename in omzet, een […]

sportstudio 79

Wat is Sportstudio 79?

Sportstudio 79 is een dynamische Amsterdamse sportstudio met een visie op groei. Eigenaren Pim en Carolien stonden voor de uitdaging om niet alleen meer leden aan te trekken, maar ook een duidelijkere en gestructureerde online aanwezigheid te creëren. Het doel was helder: meer leden, meer trainers, een toename in omzet, een groeiend aantal volgers, en efficiëntere contentcreatie. Een uitdaging die om een doordachte aanpak vroeg. Ze klopten bij ons aan met de vraag om hierbij te helpen

 

Marktonderzoek en doelbepaling

We begonnen met een diepgaand marktonderzoek van de leden. We hielden telefonische interviews met bestaande leden en stuurden een online enquête uit om erachter te komen wat de doelgroep bezighield en wat voor soort content ze wilden zien. Samen met Pim en Carolien stelden we SMART-doelen op om hun visie concreet te maken.

 

Strategieontwikkeling

Een fusie van marketing- en communicatiekennis met onderzoeksresultaten en doelstellingen leidde tot een op maat gemaakte strategie. Vervolgens zetten we concrete stappen om deze strategie om te zetten in een hands-on contentplan met duidelijke contentpijlers, persona’s en contentideeën.

 

Contentplan en online planner

Het contentplan bood niet alleen ideeën, maar ook praktische voorbeelden voor verschillende klantfases. We ontwikkelden een online planner om het team te ondersteunen en de contentcreatie te structureren.

 

Maandelijkse begeleiding

Daarna ging het team aan de slag met de strategie. Om alles in goede banen te leiden en ze hierbij te coachen, zitten we maandelijks met het team om ze te begeleiden en te evalueren. Samen analyseren we de metrics, stellen we nieuwe doelen, vieren we successen en stroomlijnen we processen.

 

Meer aanmeldingen voor proeflessen en meer members

De meetbare resultaten spraken voor zich: een groei in Instagram-volgers, een toename van 20% in aanmeldingen voor proeflessen en een significante groei in het ledenbestand. Consistente zichtbaarheid leidde tot positieve feedback over het communitygevoel en meer betrokkenheid bij posts. Superfijn, want dat was natuurlijk het doel van deze strategie.

 

Een van de lessen: ook content inzetten voor brand advocacy fase

Een van de lessen die Sportsudio 79 heeft geleerd, is het inzetten van content voor de brand advocacy fase. Je maakt namelijk niet alleen content voor nieuwe leden, het is ook belangrijk om bestaande leden aan boord te houden en hen te blijven enthousiasmeren om interactie aan te gaan met de content.

 

Een grote succesfactor: de uitvoering van het plan

Het succes van dit project lag niet alleen in het ontwikkelen van een plan, maar ook in de daadwerkelijke uitvoering ervan. Wij brachten niet alleen marketingexpertise, maar luisterden ook naar de behoeften van Sportsudio 79, hebben onderzocht waar de doelgroep naar op zoek was en vertaalden marketingkennis naar praktische stappen. Inmiddels zijn we een langdurige samenwerking met hen aangegaan. Het resultaat: een sportschool die niet alleen fysiek maar ook online in beweging is.

 

Onze werkzaamheden voor Sportstudio 79 op een rijtje

  • Marktonderzoek
  • Doelbepaling
  • Strategieontwikkeling
  • Contentplan en online planner
  • Maandelijkse Begeleiding
  • Resultatenanalyse
  • Lessen en aanbevelingen

 

contentstrategie

Ook hulp nodig? We got your back!