SOCIAL MEDIA STRATEGIE
Een social media strategie is een tool om engagement te krijgen met je doelgroep. Zo kun je consistentie bieden aan je volgers, en is wat je post ook relevant. Verder maakt het je werk ook makkelijker. Doordat je van tevoren weet wat je moet posten, hoef je niet elke keer het wiel uit te vinden. We beginnen met een gratis routesessie en maken een social media strategie die je zelf kunt uitvoeren. Na een tijdje uitproberen evalueren we de social media strategie en kijken we of je je doelen hebt behaald.
Een social media strategie levert het volgende op:
✓ Merkautoriteit
✓ Engagement met je doelgroepen
✓ Een consistent merk op alle kanalen
✓ Zichtbaarheid en vindbaarheid
✓ Specifieke doelen bereiken met je socials
De onderdelen die aan bod komen
Social media SMART-doelen
Een gratis intake om de doelen in kaart te brengen. Een valkuil met social media is zomaar beginnen zonder doelen te stellen. Want waarom wil je social media inzetten? Welke meetbare doelen wil je bereiken? En op welke kanalen dan? Dit gaan we in SMART-doelen voor jou formuleren.
Social audit
Voordat we de social media strategie bepalen, kijken we via een audit naar de huidige data van je social media uitingen. Uit de audit kunnen we conclusies trekken over hoe het account presteert, wat wel en niet werkt, wat er moet veranderen en waar de prioriteiten liggen voor de toekomst.
Contentpilaren
Contentpilaren fungeren als de kapstok van al je uitingen omdat dit de overkoepelende onderwerpen zijn waar jij social content over maakt. Dit is belangrijk omdat je hierdoor consistent en duidelijk communiceert en omdat je er heel gericht een doelgroep mee bereikt. Daarnaast kun je op deze manier ook op social media jouw merk-dna behouden.
Contentplanner en metrics
Voor social media is een contentplanning onmisbaar. Want consistentie is niet alleen belangrijk voor je volgers, maar ook voor algoritmes die jouw berichten wel of niet pushen. Wij maken een planner voor je, zodat jij dit gemakkelijk kan uitvoeren. Daarnaast voegen we een metrics bestand toe zodat de resultaten op de social kanalen gemakkelijk te analyseren zijn.
Evaluatie van de strategie
Je kunt alleen maar testen of een social media strategie heeft gewerkt door te evauleren hoe het is gegaan. Daarom zullen we -afhankelijk van de doelen- na verloop van tijd de resultaten en de uitvoerbaarheid van het plan analyseren en de strategie bijschaven of aanpassen. Daarnaast bekijken we wat wel en niet heeft gewerkt.
Op zoek naar een social media strategie voor jouw bedrijf?
Plan een belletje met ons en dan kijken we wat we precies voor je kunnen doen.
Hoor het van een ander
ZO GAAN WE TE WERK
ROUTESESSIE
Tijdens een vrijblijvende belafspraak of een afspraak bij ons op kantoor, bespreken we alle punten waar jij hulp bij nodig hebt. Daarna brengen we in kaart bij hoe we jou kunnen helpen en krijg je van ons een voorstel voor een social media strategie.
SAMENWERKING
Wij bieden geen standaard-pakketten want elk bedrijf is anders. Wij leveren maatwerk dus hoe we samenwerken verschilt per klus. Wel zorgen we altijd voor een duidelijke planning en hebben we incheckmomenten en tussentijdse evaluaties.
EVALUATIE
Als het samenwerkingstraject erop zit, evalueren we altijd hoe het is gegaan en of je nog vragen hebt over de social media strategie. Zo kijken we bijvoorbeeld samen met jou hoe je een door ons ontwikkelde strategie inzet voor je bedrijf en of dit nog bijgestuurd moet worden.
Meestgestelde vragen
Kan ik ook een social media strategie krijgen voor één kanaal?
Zeker! We kunnen een social media strategie maken voor alle kanalen die voor jou belangrijk zijn, of voor één specifiek kanaal zoals Instagram of LinkedIn.
Hoeveel kost een social media strategie?
Omdat wij maatwerk verzorgen is dat voor elk bedrijf anders. Sommige bedrijven hebben bijvoorbeeld alleen hulp nodig bij Instagram terwijl andere bedrijven ook een social media strategie willen voor Linkedin. Boek een routesessie met ons in en wij komen met een offerte op maat.
Begeleiden jullie me ook bij de uitvoering?
Jazeker, tijdens het maken van de social media strategie hebben we regelmatige check-ins met jou en vertellen we je alvast waar je mee aan de slag kunt. Als de strategie eenmaal gemaakt is, gaan we uitgebreid met je zitten om alle onderdelen door te nemen zodat je de social media strategie zelf kunt doorvoeren. Als je daarna behoefte hebt aan extra begeleiding, kun je consulten bij ons boeken (indien gewenst in abonnementsvorm) waarin wij je verder helpen.
Is een social media strategie wel wat ik nodig heb?
Dat weten wij als we je hebben gesproken voor een routesessie. Wij kijken dan precies naar wat jouw doelen zijn en hoe we je daarbij kunnen helpen. Dat kan een merkstrategie zijn, maar misschien past een contentstrategie, merkstrategie of iets heel anders wel beter bij wat je nodig heb.
Wat zit er allemaal bij de social media strategie?
Je krijgt een compleet uitgewerkt plan van aanpak met alle tools die jij nodig hebt om de strategie zelf uit te voren. Wij zorgen voor een strategie met een visueel aantrekkelijke opzet, die goed werkbaar en overzichtelijk is. Verder krijg je een roadmap, concrete voorbeelden van social media posts voor specifieke kanalen, een stapsgewijs actieplan, handige planners en invulbare metric sheets waarmee je makkelijk het overzicht kunt bewaren.
Kunnen jullie de social media strategie ook voor me uitvoeren?
Uiteraard kunnen we je niet alleen begeleiden in de uitvoering, maar je ook helpen bij de uitvoering zelf. Als je het maken van de posts en social copy liever aan ons over laat, is social media contentcreatie en management misschien eerder wat je zoekt.
EERST EVEN KENNISMAKEN?
We snappen dat je ons graag eerst spreekt voordat we aan de slag gaan met een social media strategie voor jouw bedrijf. Zo kun jij ons uitleggen waar je behoefte aan hebt en dan kunnen wij je vertellen hoe we jou verder kunnen helpen.