Fabienne Zwanenburg is lingerie-expert, trainer, coach, public speaker. Als dé lingerie-expert van Nederland wil Fabienne onder andere de ‘paskamermagie’ als trainer overbrengen op personeel in de retail. Voor die groep geeft zij daarom op maat gemaakte trainingen. Daarnaast coacht ze ondernemers in de retail bij alles wat met het ondernemen en de lingerie-retail te maken […]
Fabienne Zwanenburg is lingerie-expert, trainer, coach, public speaker.
Als dé lingerie-expert van Nederland wil Fabienne onder andere de ‘paskamermagie’ als trainer overbrengen op personeel in de retail. Voor die groep geeft zij daarom op maat gemaakte trainingen. Daarnaast coacht ze ondernemers in de retail bij alles wat met het ondernemen en de lingerie-retail te maken heeft. Tot slot is zij in te huren als spreker. Of het nu om borsten, BH’s of body positivity gaat, Fabienne weet waar ze het over heeft!
Waarbij hulp nodig?
Na 20 jaar eigenaar te zijn geweest van Salon de Lingerie op de Utrechtsestraat, besloot Fabienne het roer om te gooien. In plaats van klanten te helpen in haar winkel, wilde ze het vak juist overbrengen op anderen. Haar missie, vrouwen een speciaal gevoel geven door middel van paskamermagie, staat hierbij centraal. Opeens werd ze van winkeleigenaar trainer, coach en public speaker. Op haar website noemde ze al deze dingen wel, maar er was nog geen heldere structuur waarin haar pijlers echt duidelijk naar voren kwamen. Ook was het niet helemaal duidelijk wat ze nu precies deed. Daarnaast kwam ze niet goed op gang met instagram en wist ze niet hoe ze linkedIn het beste kon inzetten voor het uitbreiden van zowel haar B2C- als B2B-netwerk.
Zo zijn we te werk gegaan
We hebben Fabienne uitgebreid geïnterviewd en met haar gebrainstormd om in kaart te brengen welke rollen zij als lingerie-expert vervult en welke onderwerpen relevant zijn (haar zogenaamde pillar content). Op basis daarvan hebben we een algemene communicatiestrategie opgezet. Vervolgens hebben we gekeken naar de structuur van haar website (die was een beetje all over the place) en hier een advies over gegeven (user experience). Daarna maakten we voor haar een uitgebreide instagram- en linkedInstrategie boordevol ideeën voor content maar ook met allerlei informatie over de twee platformen, plus advies over voor welke groepen ze de platformen het beste kon inzetten en hoe. Om het allemaal overzichtelijk te maken, zorgden we daarnaast voor een handige planner (toegespitst op de verschillende aspecten van haar pillar content) en een metrics bestand.
Kortom:
- UX (user experience) website
- Communicatiestrategie
- SEO zoekwoordenonderzoek
- Strategy deck en roadmap voor Instagram
- Strategy deck en roadmap voor LinkedIn
- Blogstrategie voor website