Wat is Leefwijs? Leefwijs is opgericht door orthopedagogen Sophie en Paulien die een eigen mindfulnesspraktijk zijn gestart voor kinderen en volwassenen. Hun benadering is wetenschappelijk onderbouwd en ze bieden MBSR-cursussen aan. (MBSR is een officiële wetenschappelijk bewezen training.) Vanuit hun psychologie-achtergrond en hun MBSR-certificaat, combineren ze wetenschappelijke kennis met meditatietechnieken. Ze hebben op basis […]
Wat is Leefwijs?
Leefwijs is opgericht door orthopedagogen Sophie en Paulien die een eigen mindfulnesspraktijk zijn gestart voor kinderen en volwassenen. Hun benadering is wetenschappelijk onderbouwd en ze bieden MBSR-cursussen aan. (MBSR is een officiële wetenschappelijk bewezen training.) Vanuit hun psychologie-achtergrond en hun MBSR-certificaat, combineren ze wetenschappelijke kennis met meditatietechnieken. Ze hebben op basis van bestaande theorieën hele lesprogramma’s ontwikkeld. Al het materiaal voor hun trainingen en workshops hebben ze zelf ontwikkeld.
Een betere site en meer cursisten voor hun trainingen
Sophie en Paulien hadden hun lesprogramma’s ontwikkeld, hadden een basic website (die ze zelf hadden gebouwd) en instagrampagina, maar voor de rest stond hun bedrijf nog in de kinderschoenen. De website werd weinig bezocht en ze kregen de feedback dat het niet duidelijk was wat ze precies deden of hoe mensen zich konden aanmelden. Zelf wisten ze dat natuurlijk maar al te goed, maar het lukte hun nog niet goed hun aanbod te verwoorden en de website helder en gebruiksvriendelijk te maken en zo cursisten aan te trekken. Er moest in de basis dus iets veranderen.
Geen budget om alles uit te besteden, wel expertise nodig
Omdat het een startende onderneming is leek het ons een goed idee om ze hierin met consulten in te coachen met huiswerkopdrachten. Dit omdat het budget niet toereikend was om alles uit te besteden, maar ze wel de expertise nodig hadden. Zo zijn we met Sophie en Paulien een coachingtraject ingegaan van een half jaar waarin we ze met alle aspecten van marketing en communicatie ondersteunden en hielpen. Op deze manier leerden ze zelf hoe ze marketing- en communicatie konden inzetten om Leefwijs de online zichtbaarheid te geven die het verdiende. Het was dus een investering die ook zinvol was voor de toekomst.
Een coachingstraject op maat
We zijn begonnen bij het fundament: de waardepropositie. Daarna hebben we de huidige website onder de loep genomen en een actielijst gemaakt van alle verbeterpunten. Denk aan UX/UI, teksten, aanbod concretiseren, visuals, websitestructuur en het inzetten van salesfunnels. Hier zijn we in verschillende sessies met de dames mee aan de slag gegaan, waarbij we ze intensief hebben begeleid op elk punt. Om erachter te komen waar hun doelgroep naar op zoek was (en zo het aanbod, de site en de teksten aan te scherpen) hebben we ze een doelgroeponderzoek laten doen. Daarnaast hebben we ze geholpen met uitrollen van een contentstrategie om meer verkeer naar de website te genereren.
Resultaat: helder aanbod, salesfunnel, contentstrategie
Sophie en Paulien hebben ontzettend veel geleerd en begonnen het hele marketing- en communicatieverhaal zelfs leuk te vinden, omdat ze zelf zo intensief hadden gewerkt aan het resultaat. Het is voor hun doelgroep (en ook voor henzelf) een stuk helderder wat ze aanbieden en ze hebben geleerd hoe ze een connectie kunnen maken met deze groep. Daarnaast hebben ze hun aanbodpagina’s op een nieuwe manier ingericht (zowel visueel als tekstueel). Verder bedachten we met hen extra acties (zoals een gratis inloopavond) zodat ze potentiële klanten in eerdere klantfases kunnen warmdraaien.
Ze hebben een resultaat neergezet waar ze trots op kunnen zijn en waarop ze kunnen voortborduren. De website heeft een helder aanbod waarbij is nagedacht over verschillende niveaus en verschillende plekken in de funnel. Hun teksten zijn helderder en wervender en ze zorgden voor sterke CTA’s. De waardepropositie komt overal naar voren en spreekt precies de mensen aan waarvoor hun programma’s bedoeld zijn. Verder zit er een salesflow in en is de website visueel een stuk aantrekkelijker geworden.
En het allerleukste is: Paulien en Sophie weten nu zelf precies welke ingrediënten ze nodig hebben om een goede website kunnen neerzetten en inrichten. Ze hebben dus niet alleen een goede website gekregen maar ook een zinvolle skill erbij gekregen!
In ‘t kort: op de volgende onderdelen hebben we leefwijs gecoacht:
- Doelen bepalen
- 360 graden marketingstrategie
- Doelgroeponderzoek
- UX/UI website
- Waardepropositie
- Formulering, tone of voice bepalen
- Aanbod aanscherpen
- Sales Funnels inzetten
- Offline/online sales
- Websiteteksten
- Contentstrategie