Wat is AM Arbeidsrecht?
Anne Martine besloot na een succesvolle carrière als advocaat arbeidsrecht dat ze het anders wilde doen. Ze was klaar met de Zuidascultuur, de slepende arbeidsconflicten en ze en wilde meer autonomie in haar werk. Daarom startte ze voor zichzelf als advocaat arbeidsrecht en noemde haar bedrijf AM arbeidsrecht (AM= Anne Martine). Binnen deze functie wil ze in plaats van ingeschakeld worden als er problemen zijn, orde op zaken stellen voordat er dingen misgaan. Via een klant die al met ons had gewerkt, kwam ze bij ons terecht. Haar hulpvraag was simpel: ze was op zoek naar een sparringpartner die haar kon helpen om haar bedrijf op poten te zetten.
Een fundament voor haar bedrijf
Anne Martine moest from scratch beginnen. Ze had nog niets. Geen naam voor haar bedrijf, geen exacte doelgroep bepaald, geen geconcretiseerd aanbod uitgewerkt, geen branding, tone of voice, geen logo en geen website. Ze was daarom allereerst op zoek naar een partij om haar bedrijf vorm te helpen geven en haar zou kunnen begeleiden in de eerste stappen voor een sterk fundament. En dat is precies waar we haar mee hebben geholpen in een aantal sparringsessies met concrete opdrachten.
Een coachingstraject op maat
We gingen tweewekelijks met Anne Martine aan de slag met verschillende onderdelen van het fundament. Zo hebben we samen met haar een waardepropositie op poten gezet, hebben we heel specifiek haar doelgroep(en) bepaald, haar aanbod uitgewerkt, haar archetype(n) plus tone of voice bepaald en uitgewerkt in een custom made werkboek. Ook hebben we haar een actielijst gegeven met alle concrete stappen die nodig waren om het mooie fundament daadwerkelijk vleugels te geven. Een van die stappen was uiteraard zorgen voor visuele branding, een logo, wervende teksten en een website.
Lucky us! Want ook daar wilde ze ons voor inschakelen.
Een visueel aantrekkelijke onepager met frisse kleuren en een custom made logo
Doordat we met Anne Martine de fundering van haar bedrijf en bedrijfs-dna al hadden gelegd, konden we snel aan de slag met het uitwerken van het brandbook voor de visuele identiteit, het ontwerpen van een logo, het schrijven van de copy, het bepalen van de UX, het webdesign zelf en het bouwen van de site. We kozen voor een frisse heldere kleuren die passend zijn bij haar brand archetype en de manier waarop ze wil overkomen op haar doelgroep. Het logo, is simpel maar sterk en gebaseerd op haar initialen, maar is echt anders dan de toch wel ietwat ‘saaie’ initialenlogo’s die je vaak ziet bij kantoren in deze branche.
Binnen een paar maanden na ons allereerste telefoontje was het zover: de website stond live en Anne Martine had een vliegende start met een mooie, professionele website, goede foto’s, gedegen teksten en een sterke flow. En als kers op de taart, mochten we ook nog haar visitekaartjes, briefpapier en LinkedIn-banner ontwerpen!
Onze werkzaamheden voor AM-arbeidsrecht op een rijtje:
- Doelen vaststellen
- Waardepropositie
- Tone of voice bepalen
- Doelgroep bepalen (o.a. persona’s uitwerken)
- Visuele branding
- Logo-ontwerp
- Webcopy
- UX website
- Webdesign