Wat is The Forward Club? The Forward Club is een strategiebureau voor de toekomst dat bedrijven begeleidt om future-fit te worden. Dit bureau is opgericht door trendwatchers Talisa Ong en Lieke Dols. Met frisse perspectieven, scherpe inzichten en een flinke dosis creativiteit is de toekomst hun dagelijks werk. Ze geven onder andere in-company trainingen […]
Wat is The Forward Club?
The Forward Club is een strategiebureau voor de toekomst dat bedrijven begeleidt om future-fit te worden. Dit bureau is opgericht door trendwatchers Talisa Ong en Lieke Dols. Met frisse perspectieven, scherpe inzichten en een flinke dosis creativiteit is de toekomst hun dagelijks werk. Ze geven onder andere in-company trainingen waarin ze mensen de fijne kneepjes van het trendwatchen leren of waarin ze bedrijven helpen met een future-proof strategie. Lieke en Talisa wilden graag een nieuwe in-companytraining aanbieden en die op de juiste manier in de markt zetten. En daarvoor schakelden ze ons in!
Een sterke positioneringsbasis
We begonnen met een waardepropositie-interview om eerst samen eens goed te kijken naar wat hén uniek maakt (in hun geval was dat niet zo moeilijk) en vooral ook om te kijken op welke vraagstukken van klanten zij kunnen inspringen. Want juist als je een dienst aanbiedt waar mensen weinig van weten en waar een zweem van vaagheid omheen hangt, is het belangrijk om in je positionering met een concreet verhaal te komen. Want futureproof zijn en trendwatchen klinken allebei heel gaaf, maar wat haal je er als bedrijf uit om op de juiste manier in te spelen op trends? Met dat vraagstuk gingen we aan de slag. Aansluitend deden we een tone-of-voice bepaling om te kijken op welke manier we hun ideale doelgroep het beste konden bereiken. Zowel de waardepropositie als de tone-of-voice bepaling hebben we voor ze uitgewerkt in een mooie handleiding die als leidraad kan dienen voor al hun communicatie.
Het vinden van de juiste woorden
Nu we met de waardepropositie en tone-of-voice bepaling de basis goed hadden staan, gingen we aan de slag met het formuleren van de boodschap ofwel: we keken heel specifiek, welke informatie we wilden overbrengen, waar die informatie moest staan en hoe we dit het beste konden brengen. Daarna werd het tijd voor het maken van content op micro-niveau: het vinden van de juiste woorden en het schrijven van de daadwerkelijke copy voor de salespagina van het trainingsprogramma. Vervolgens hebben Lieke en Talisa hier nog kritisch naar gekeken en hebben wij er met hun laatste toevoegingen nog een laatste hand aan gelegd.
“Net dat beetje extra jeu en vavavoom”
Lieke en Talisa waren zeer tevreden met het resultaat, hebben ons later nog voor een redactieklus ingeschakeld en hebben daarna verschillende klanten naar ons doorgestuurd.
Na het opleveren van de tekst kregen wij de volgende google review van Talisa:
“Voor een nieuwe dienst van The Forward Club waren we op zoek naar tekst met net dat beetje extra jeu en vavavoom. Eva en Myriam wisten ons soms wollige verhaal perfect te vertalen in een tekst die én helder en duidelijk is én een lekker scherpe tone of voice heeft. Ze schakelen snel, doen hun best om je vakgebied en klant zo goed mogelijk te begrijpen en zijn ook nog eens heerlijke mensen om mee samen te werken. Dikke tip om met MEER Collective aan de slag te gaan!”
Onze werkzaamheden voor The Forward Club op een rijtje
- Waardepropositie
- Tone of voice bepaling
- Boodschap bepalen
- Copy salespagina van trainingsprogramma
- Tekstredactie