Babette van der Veen, founder en CEO van online platform Gouderdom Babette zette dit platform op voor 70-plussers omdat ze merkte dat deze groep soms een ‘sense of purpose’ kwijtraakten na hun pensioen. Met haar website wil ze ouderen bij de maatschappij blijven betrekken, ze aansporen om actief te blijven en benadrukken dat ze ertoe […]
Babette van der Veen, founder en CEO van online platform Gouderdom
Babette zette dit platform op voor 70-plussers omdat ze merkte dat deze groep soms een ‘sense of purpose’ kwijtraakten na hun pensioen. Met haar website wil ze ouderen bij de maatschappij blijven betrekken, ze aansporen om actief te blijven en benadrukken dat ze ertoe doen. Ze kunnen een lidmaatschap bij haar afnemen waarbij ze allerlei soorten post krijgen (denk aan digitale cursussen, mooie kaarten etc.), er is een Gouderdom-community en ze biedt mooie producten aan zoals ‘het gouden randje’, een geluidsopname voor dierbaren.
Waarbij hulp nodig?
Babette moest het hele platform en haar website opzetten vanuit het niets. Een goede sparringpartner kon ze daarom wel gebruiken. Ook al wist ze in grote lijnen wat ze wilde vertellen, de manier waarop was voor haar nog niet helemaal helder. Bovendien wilde ze natuurlijk ook dat haar website goed vindbaar was.
Zo zijn we te werk gegaan
We hebben haar meerdere keren uitgebreid gesproken om zo helder te krijgen wat Babette precies voor ogen had, maar ook vanuit welke visie ze het project was gestart en wat haar doel daarbij was. Vervolgens voerden we een zoekwoordenonderzoek voor haar uit zodat de site goed vindbaar zou zijn en ook om haar alvast goede ideeën te geven voor blogonderwerpen waar ze organisch meer webverkeer mee zou kunnen trekken. Inmiddels zijn we een langdurige samenwerking met haar aangegaan voor zowel maandelijkse copy voor blogs als redactiewerk.
Kortom:
Een overzicht van alle onderdelen van de marketing en communicatie waar we Babette mee geholpen hebben:
- UX website (user experience)
- SEO-zoekwoordenonderzoek
- Tone of voice
- Copy Nederlandse teksten
- Press release
- Redactiewerk blogs van derden
- Blogonderwerpen bepalen